Suomen suurimman hyvinvointialueen strategia näkyväksi kaikille
Pirkanmaan hyvinvointialueen strategian toiminnallistaminen
Strategia tutuksi kohderyhmille räätälöidyillä tavoilla
Booming on toiminut Pirkanmaan hyvinvointialueen strategisen markkinoinnin ja viestinnän kumppanina vuoden 2023 alusta lähtien.
Autoimme ratkaisemaan haasteen, kuinka tehdä Pirkanmaan hyvinvointialueen uusi strategia näkyväksi ja ymmärrettäväksi alueen asukkaille sekä yli 19 000 eri puolilla Pirkanmaata työskentelevälle hyvinvointialueen työntekijälle. Suunnittelimme, miten strategian mukaiset arvot, missio, visio ja palvelulupaus sekä toimeenpano-ohjelman tärkeimmät tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet viestitään sisäisesti ja ulkoisesti kohderyhmiä innostavilla tavoilla.
Saavutetut tulokset

Strategian ymmärrettävä sanoitus
Strategia muotoiltiin siten, että sen tärkeimmät painopisteet ja niiden merkitys jokaisen työntekijän näkökulmasta viestitään selkeästi ja ymmärrettävästi.

Työkalupakki strategiasta viestimiseen
Kattava työkalupakki videoineen ja esityksineen auttaa viestimään strategiasta eri organisaation tasoilla ja erilaisissa tiimeissä.

Tavoittavuus
Strategia viestittiin 23 kunnassa, 761 toimipisteessä ja yli 19 000 työntekijälle sekä 520 000 asiakkaalle.

Brändin kehittyminen
Strategiatyö kehitti Pirhan brändin ilmettä ja sanoituksia eteenpäin.
Tärkeintä on ihminen – Yhdessä parempaa hyvinvointia
Strategian toiminnallistamista varten suunniteltiin prosessi, jossa henkilöstö, asiakkaat ja sidosryhmät otettiin mukaan suunnitteluun. Fasilitoitujen työpajojen sekä asiakas- ja bränditutkimusten avulla strategia tarinallistettiin ja kiteytettiin viestintäkonseptiksi: ”Jokaisen pala on tärkeä – me jokainen tuomme oman tärkeän palamme yhteiseen hyvinvointiin ja turvallisuuteen Pirkanmaalla. Kun sinä voit hyvin, ihmiset ympärilläsi voivat hyvin. Meille Pirkanmaan hyvinvointialueella tärkeintä on ihminen.”
Osallistamisen tueksi laadimme kattavan työkalupakin, joka sisältää monipuolisia viestintämateriaaleja strategiasta. Pakettiin kuuluvat informatiiviset kärkivideot, pelillistetyt sisällöt, visuaaliset strategiakuvat ja kärkien tunnukset sekä perinteisemmät markkinointimateriaalit, kuten esitykset ja painetut esitteet esimerkiksi poliittisille sidosryhmille.
Ota yhteyttä.