Firstbeat

Vahva asiakasymmärrys ja asiakasprofiilit kansainvälisen menestysbrändin pohjana

Asiakasymmärryksestä brändistrategiaksi ja go-to-market -konseptiksi

Brändistrategia tukemaan kansainvälistä markkinoille menoa

Vuonna 2019 globaali sykevälimittaukseen erikoistunut health tech -yritys Firstbeat Technologies kehitti uuden B2B-kohderyhmälle tarkoitetun Life™️ mittaustuote- ja hyvinvointipalvelun, jonka go-to-market-, brändi- ja viestintästrategian suunnittelusta ja sisällöntuotannosta Booming Strategies & Marketing vastasi.

Tavoitteeksi asetettiin kansainvälisen tason brändistrategian luominen, joka toimii Suomen lisäksi UK:n ja USA:n markkinoilla. Tavoitteena oli myös lanseerata uusi hyvinvointipalvelu B2B-kohderyhmälle sekä suunnitella asiakasarvoa ja tuotteen uniikkeja ominaisuuksia kommunikoiva go-to-market –konsepti.

  • Brändistrategia
  • Ydinviestien suunnittelu
  • Visuaalinen identiteetti
  • Brändin jalkautus
  • Brändikonseptit
  • Digipalveluiden suunnittelu
  • UI/UX

Saavutetut tulokset

Asiakasymmärrys

Ymmärrys ja perusta suunnittelulle luotiin sisäisten haastatteluiden, asiakashaastatteluiden, kilpailija-analyysin sekä asiakasarvojen ja ostajaprofiilien työstämisen keinoin.

Kohderyhmien määrittely

Tuotteelle ja palvelulle luotiin kolme hyvin eri tasoista kohderyhmää: loppukäyttäjät, HR-ammattilaiset sekä jälleenmyyjät

Brändityö

Suunnittelimme myyntiviestit eri kohderyhmille ja lisäksi vastasimme brändin visuaalisesta suunnittelusta.

Tulokset

Firstbeat Life™️ -konsepti saavutti tavoitteensa nousta kansainvälisen tason brändiksi ja myynnillisesti tuote on ollut menestys.

Firstbeat Life™️ – Inspire Change. Support Balance. Lead with Data.

Myyntiargumenttien (USP ja KSP) ja brändiviestintästrategian suunnittelun aikana totesimme että myynnillisen vaikuttavuuden varmistamiseksi meidän tulee luoda omat myyntiviestinsä ja -argumenttinsa kaikille kolmelle tasolle sekä eri kohderyhmälle erikseen, puhutellaksemme heitä oikealla ja vaikuttavalla tavalla. Suunnittelussa päädyttiin lopulta kolmiosaiseen sloganiin ja taglineen, joka yhdessä toimii koko tuotteelle, mutta jaettuna osiin taas puhuttelee yksittäisiä ostoprofiileita.

Myyntiargumentit ja myyntimateriaalit ovat edelleen myynnin käytössä eli niiden myynnillisessä ja hyvin aikaa kestävässä sanoittamisessa onnistuttiin yli odotusten.

Ota yhteyttä.