Lexus-lanseeraus uudelle markkina-alueelle menestyksekkäästi
Onnistunut lanseeraus lujitti Lexus- ja Toyota-merkkien markkina-asemaa.
Uuden tuotteen lanseeraus
Erottuva ja tehokas Lexus-lanseeraus tehtiin brändiin istuvalla kirkkaalla ydinviestillä, menestyksekkäällä tapahtumakonseptilla ja huomiota herättävällä lanseerauskampanjalla.

92% OSALLISTUMIS-ASTE LANSEERAUS-TAPAHTUMASSA
Ennakkolanseeraustilaisuus kutsuvieraille oli vetovoimainen menestyskonsepti.

100% TYYTYVÄISYYS TAPAHTUMAAN
Lanseeraustapahtuma lujitti kanta-asiakassuhteita ja tuki myyntityötä.

ERINOMAISET HUOMIOARVOT & TULOKSET
Kampanja huomattiin valituissa medioissa ja tuloksiin oltiin tyytyväisiä myös kaupallisesti.

MARKKINA-ASEMAN VAHVISTAMINEN
Onnistunut lanseeraus vahvisti Lexus- ja Toyota-merkkien kokonaisasemaa kilpailulla markkinalla.
Tärkeä lanseeraus uudelle markkina-alueelle
Lexus on Toyota-autoperheen ylemmän hintaluokan automerkki. Lexus-malliston lanseerauksella oli paineet onnistua, sillä kyseessä oli suuri markkinointipanostus ja merkittävä avaus uudelle markkina-alueelle. Haasteena oli Lexus-brändin muokkaus siten, että se puhuttelisi alueen kohderyhmää erottuvalla ja tehokkaalla tavalla brändin ytimen kuitenkin pysyessä muuttumattomana.
Ratkaisu
Booming loi kokonaisvaltaisen lanseerauskampanjan, joka suunniteltiin ensisijaisesti tukemaan autobrändille asetettuja myyntitavoitteita. Kampanja sisälsi TV-, printti-, display-, sähköposti-, radio- ja sosiaalisen median mainontaa. Lanseerauksen kampanjailme sekä TV-mainoksen käsikirjoitus oli Boomingin luovan tiimin käsialaa ja TV-mainoksen tuotanto toteutettiin yhteistyössä Karu Filmsin kanssa. Booming teki mediasuunnittelun yhdessä asiakkaan kanssa sekä vastasi sosiaalisen median kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta. Uuden malliston lanseerauksen jalkautus viimeisteltiin viikonloppunäyttelyssä, jossa konseptin ilme toistui vahvistaen näkyvän mainoskampanjan vaikutuksia.
Ylelliseen kutsuvierastapahtumaan huipentunut ennakkolanseeraus kohdistettiin alueen Toyota Autotalojen kanta-asiakkaille. Booming suunnitteli tapahtumakonseptin, avusti tuotannossa ja hankki lisäarvoa tuovat yhteistyökumppanit tapahtumaan. Esimerkiksi Kultasepänliike Suokon korulahja herätti positiivista huomiota kutsuvieraiden keskuudessa.
Vetovoimaiset tapahtumat ja tuloksekas kampanja
Lexus-malliston lanseeraus uudelle markkina-alueelle onnistui kokonaisuudessaan yli odotusten. Ennakkolanseeraustapahtuma kutsuvieraille oli menestys, mistä kertovat poikkeuksellisen korkea osallistumisaste (92%) ja myönteinen asiakaspalaute. Kampanjan ydinviesti ”Lexusta elämään” sai erinomaiset huomioarvot valituissa medioissa. Onnistunut lanseeraus vahvisti Lexus- ja Toyota-merkkien kokonaisasemaa kilpailulla markkinalla.
”Lexus-malliston lanseeraus onnistui toivomallamme tavalla ja olimme tyytyväisiä kampanjan tuloksiin myös kaupallisesti.”
Mika hirsimäki,
TOIMITUSJOHTAJA,
Toyota autotalot oy
Ota yhteyttä.