Sydänsairaala

Kokonaisvaltainen markkinointi­kumppanuus on Sydänsairaalan valinta

Booming tukena sydänhoidon huippuyksikön kasvussa valtakunnalliseksi toimijaksi.

Kasvavaa liiketoimintaa uusilla erikoissairaanhoidon palvelujen markkinoilla

Erikoissairaanhoidon palvelujen markkinoiden murros ja asiakaslähtöinen toimintamalli näkyvät uudenlaisena otteena Sydänsairaalan markkinoinnissa ja viestinnässä. Kokonaisvaltainen markkinoinnin ja viestinnän ulkoistus tukee Sydänsairaalan liiketoiminnan kasvua.

  • Brändin kehitys
  • PR ja viestintä
  • Digitaalinen markkinointi
  • Markkinointi ja kampanjasuunnittelu
  • Mainosmateriaalien tuotanto

Projektin kohokohdat

KATTAVA
MARKKINOINTITUKI

Sydänsairaalan 5 toimipisteelle strateginen ja tuotannollinen tuki.

SIVUSTOLLE LISÄÄ
LIIKENNETTÄ

Sisällöt, sosiaalinen media ja
SEM kasvattivat kävijämäärää
yli 40 %.

YLEISÖT
KASVUUN

Vaikuttavuus tärkeimmässä
some-kanavassa kasvoi 60 %.

UUDISTETTU
BRÄNDI-ILME

Brändi-ilme tukee asiakaslähtöistä
palvelukokemusta.

Haaste: Uudenlainen liiketoimintamalli julkisella sektorilla

Mikä on markkinoinnin ja myynnin rooli julkisyksityisomisteisessa yhtiössä, joka hoitaa myös julkisen sektorin potilaita? Miten uusi tapa ostaa terveydenhuollon palveluita tuodaan markkinoille? Entä kuinka sairaalan tulisi markkinoida ja viestiä palveluistaan?

Esimerkiksi näitä kysymyksiä Booming on ratkonut yhdessä Sydänsairaalan kanssa. Boomingin monipuolinen palvelutarjonta ja toimistojen sijainti sopivat kasvavan sydänhoidon huippuyksikön tarpeisiin.

Ratkaisu: Markkinoinnin ja viestinnän ulkoistus

Booming valikoitui Sydänsairaalan kumppaniksi kilpailutuksen kautta vuonna 2015.  Yhteistyö alkoi ensin markkinointimateriaalin suunnittelusta ja tuotannosta, mutta kasvavan yrityksen liiketoimintaa tukeva ratkaisu oli, että markkinointi- ja viestintä ulkoistettiin Boomingin hoidettavaksi vuosina 2017-2018. Sopimuskausi uloittui vuoteen 2020 asti.  Osana Sydänsairaalan markkinoinnin kehittämistä Booming uudisti lisäksi brändi-ilmeen ja vastasi verkkosivujen rakenteellisesta ja visuaalisesta uudistamisesta sekä teknisestä toteutuksesta.

Boomingin ulkoistuspalvelu on kattanut kaikki tärkeimmät markkinoinnin ja viestinnän osa-alueet:

  • Strategian jalkautus
  • Markkinointiviestinnän vuosikellon suunnittelu ja toteutus
  • Kampanjasuunnittelu ja toteutus
  • Brändin hallinta ja kehittäminen
  • Materiaalituotanto
  • PR ja viestintä sekä mediasuhteet
  • Verkkosivun uudistus ja kehittäminen
  • Sosiaalisen median suunnittelu ja mainonta
  • Sisältömarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi ja -mainonta

Lopputulos: Paikallisesta toimijasta valtakunnalliseksi viestijäksi

Yhteistyön myötä markkinoinnilla on tärkeä rooli Sydänsairaalan liiketoimintastrategian ohjaamisessa ja tukemisessa. Yhteistyön aikana Sydänsairaala on laajentunut kahden toimipisteen sairaalasta viiden toimipisteen kattavaksi sydänhoidon tarjoajaksi, joka vastaanottaa potilaita kaikkialta Suomesta.

Boomingin uudistama Sydänsairaalan brändi-ilme on merkittävä osa toukokuussa 2018 avatun uuden Tays Sydänsairaalan asiakaslähtöistä palvelukokemusta. Booming vastasi myös uuden sairaalan lanseeraukseen liittyvistä toimenpiteistä, jotka ulottuivat strategian jalkautuksesta ja sisäisestä lanseerauksesta aina opasteisiin ja kutsuvierasavajaisten suunnitteluun saakka. Tutustu caseen täältä.

Uudistettujen verkkosivujen liikenne on onnistuneen sisältömarkkinoinnin, sosiaalisen median strategian ja hakukonemarkkinoinnin myötä kasvanut yli 40 %. Myös sosiaalisen median vaikuttavuudessa on tapahtunut merkittävä kasvu ja uusia kanavia on tuotu vanhojen rinnalle.

Viime kädessä markkinointiyhteistyön onnistumisesta ja laadusta kertoo Sydänsairaalan asiakkaiden tyytyväisyys, joka on Sydänsairaalan keskeinen tavoite. Asiakastyytyväisyys on Sydänsairaalassa korkealla tasolla: jopa 95 % suosittelisi Sydänsairaalaa ystävilleen.

”Booming Strategies & Marketing on täyttänyt asetetut odotukset markkinoinnin ja viestinnän yhteistyön suhteen ja osoittanut myös strategista kyvykkyyttä kyeten mm. aktiivisesti tuomaan myös uusia ja innovatiivisia ratkaisuehdotuksia ja konsepteja nykyaikaisin keinoin. Boomingin tapa toimia on ollut kiitettävän asiakaslähtöistä ja joustavaa.”

AKI HAUKILAHTI,
TALOUSJOHTAJA
TAYS SYDÄNKESKUS OY

Ota yhteyttä.