Blogi

Nyssen merkitys esiin vaikuttaja­markkinoinnin avulla

Markkinointi ja kampanjasuunnittelu
Tampereen seudun joukkoliikenteen, Nyssen, vaikuttajamarkkinointikampanjan tavoitteena oli tuoda esiin sitä, millainen merkitys joukkoliikenteellä on pirkanmaalaisten arkeen.

Kampanja toteutettiin valittujen vaikuttajien kanssa, joiden kautta oli mahdollista pureutua joukkoliikenteen merkitykseen, niin matkustajan, kuljettajan kuin kaupunginkin näkökulmasta. Vaikuttajina, eli Nysse-lähettiläinä, toimivat linja-autonkuljettaja Alisa, freelancer-toimittaja Janica sekä Tampereen pormestari Lauri Lyly.

Liikkujan viikon ajan lähettiläät jakoivat sisältöä sosiaalisessa mediassa mm. omasta arjestaan ja  vinkeistä Tampereella. Lähettiläiden lisäksi kampanjassa pyrittiin aktivoimaan ihmisiä jakamaan omia kuvia sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #nysseliikkuu ja #liikkujanviikko.

Ennakkomarkkinointia varten toteutimme jokaisesta lähettiläästä henkilökuvat, joiden kautta he pääsivät avaamaan omia näkökulmiaan.

 

Alisa – Linja-autonkuljettaja

 

Janica – Freelance-toimittaja

 

Lauri Lyly – Tampereen pormestari

 

Euroopan liikkujan viikkoa vietettiin 16. – 22.9.2019.